2012年 08月 09日
4月4日(水) 06:00 神戸入港 06:00 Wed. April 4 Arrived at Kobe 本当なら昨日の午後神戸についているはずだった。ところが前線を伴って急激に発達した低気圧のため船は大阪湾に避難して一晩湾内を巡りながらその影響を避けた。、「操舵に携わって30年近い経験の中で最も困難な一晩だった。もうだめかな、という瞬間が正直あった。」と後日キャプテンから伺った。船内では船の位置と航跡をTVディスプレーで逐一見られるようになっているのだが、昨夜のような地図は初めてみた。大阪湾内を黒い糸くず状の航跡がびっしりと埋めていた。操舵のご苦労がしのばれた。ちなみにこの糸くずの燃料代だけで2000万円とのこと。 We were supposed to have arrived at Kobe yesterday afternoon. But the extremely developed low pressure with strong winds travelled through the area. Our ship had to evacuate into Osaka Bay to avoid a mishap from 40 m/s wind. Later our Captain told us that it was the most difficult case in his 30-year-ship-controlling history. We can usually see the ship's position and the wakes in line on TV display. I had never seen such a map as tangled thread or child's randam drawing in Osaka Bay. The tangled thread cost the ship company extra JPY20,000,000 (US$250,000) for fuel only. Magnifika’s another blog
by magnifika
| 2012-08-09 19:21
| クルーズ/Cruise
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